Jednání se zájemcem o službu je proces, který umožňuje vzájemné setkávání, informování a vyjednávání mezi zájemcem o službu a zařízením. Na jeho konci je podepsaná Smlouva o poskytování sociálních služeb, ale může to být i odmítnutí zájemce nebo ukončení jednání z jeho strany.
Kompetentními osobami pro jednání se zájemcem o službu jsou sociální prcovnice, při zjišťování konkrétních požadavků podpory a péče o vlastní osobu i vedoucí ošetřovatelských úseků.
Při jednání se zájemcem o službu respektujeme
V případě osoby zbavené způsobilosti k právním úkonům jednáme sice s opatrovníkem, ale tato osoba je přítomna a její názor respektujeme.
Veřejně dostupné informace o naší službě
Při jednání se zájemcem o službu poskytujeme:
A/ Sociální poradenství je poskytováno zájemci nebo jeho rodině při prvním kontaktu se zařízením v těchto případech:
B/ Jednání se zájemcem o službu
B1 – První kontakt se zájemcem – tento kontakt je zatím oboustranně informativní a nevede ke zjišťování osobního cíle
B2 – Postup při přijetí žádosti
Žádost o přijetí do Domova důchodců Jablonecké Paseky musí obsahovat
Žádost může být podána:
Nové klienty vybíráme dle potřebnosti péče
Konečné rozhodnutí o přijetí do zařízení je v kompetenci sociálních pracovnic a vedoucích ošetřovatelských úseků.
Potřebné dokumenty:
a další dokumenty a informace najdete zde ».
B3 – Jednání, které vede ke zjišťování osobního cíle – sociální šetření
Na fázi informování a podání žádosti navazuje fáze vyjednávání, kdy jsou již obě strany informovány a dochází ke konkrétnímu zpřesnění představ a potřeb zájemce vzhledem k možnostem a k nabídce služeb poskytovaných v zařízení.
Cílem této fáze je definovat osobní cíle zájemce a množství potřebné individuální podpory zájemce (jaké služby a v jakém rozsahu budou zájemci poskytovány).V této fázi může dojít k přerušení jednání se zájemcem, a to v situaci, kdy kterákoliv ze zúčastněných stran zjistí, že uzavřením smlouvy by nedošlo k naplnění všech vyjednávaných cílů (zařízení není schopno vyhovět potřebám zájemce v oblasti zdravotní nebo sociální).
Potřebné dokumenty:
a další dokumenty a informace najdete zde ».
B4 – Další jednání se zájemcem o službu
Informací pro zájemce o službu je mnoho a nelze je předat jednorázově, proto mimo vlastní sociální šetření mohou probíhat další jednání, která mohou mít různou podobu a jejichž cílem je poskytovat tolik informací, kolik je pro zájemce a jeho blízké nutné a to ve formě, která bude zájemci vyhovovat.
Mimo jiné informujeme o:
Veškeré informace najdete zde ».
Tato jednání probíhají průběžně od podání žádosti, před i po provedeném sociálním šetření. O těchto jednáních vede sociální pracovnice záznamy ve složce zájemce.
Výsledkem této fáze jednání je dostatečná oboustranná vzájemná informovanost, která umožní oběma stranám v případě nástupu zájemce do zařízení podepsat Smlouvu o poskytování sociálních služeb a stanovený osobní cíl klienta, který vychází z jeho reálných očekávání a možností zařízení. Kritériem pro stanovení osobního cíle není zdravotní diagnóza.
Veškeré informace od zájemce jsou základem pro individuální plánování. Proces individuálního plánování je zahájen již samotným sběrem informací od budoucího klienta a intenzivně se rozvíjí v okamžiku jeho nástupu do zařízení.
Domov důchodců Jablonecké Paseky, p.o. splňuje Vyhlášku č. 398/2009 Sb. o obecných technických požadavcích zabezpečujících bezbariérové užívání staveb. Po celém objektu od vstupních dveří až po jednotlivé pokoje je umožněn bezbariérový přístup.
Venkovní areál domova je v tuto chvíli po 1. etapě rekonstrukce komunikace, takže je v daném úseku zcela bezbariérový. V plánu máme 2. etapu rekonstrukce. Poté bude bezbariérový celý areál.
+420 778 538 296 (recepce)
Vítězslava Nezvala 87/14, 466 02 Jablonec nad Nisou 2 (Ukázat na mapě)
IČ: 71220011
Datová schránka: 2bwkhxn
+420 778 538 296 (recepce)
Domov nabízí své služby od 1. 7. 2004. Jsme příspěvkovou organizací Krajského úřadu Libereckého kraje. Služby, které poskytujeme v souladu se zákonem o sociálních službách: